نرم افزار خانه بازی کارا

معرفی نرم افزار جامع مدیریت خانه کودک و پارک بازی کودکان

نرم افزار خانه بازی کارا

معرفی نرم افزار جامع مدیریت خانه کودک و پارک بازی کودکان

چگونگی تاسیس خانه بازی کودک

شهرنشینی، آپارتمان نشینی و فضای کم بازی برای کودکان و همچنین نیاز کودکان به بازی و فعالیت به مرور باعث تاسیس و راه اندازی خانه های بازی سرپوشیده شد.

البته در برخی از شهرهای کشور به علت دما بالای هوا و برخی دیگر از شهر ها به علت باران زیاد و سردی زیاد هوا  وجود مراکز بازی سرپوشیده تحت عناوینی چون مینی پارک، شهربازی سرپوشیده، پارک بادی ، خانه مشاغل ، خانه بازی ، پارک بازی ، قصر شادی ، خانه اسباب بازی و... بیشتر است زیر عملا در بیشتر مواقع سال امکان بازی و فعالیت بچه ها در هوای آزاد وجود ندارد از این رو تاسیس خانه بازی یک ایئه جذاب برای کار افرینان بر شمرده می شود 

برای مشاهده نرم افزار مدیریت خانه بازی کارا کلیک کنید

شبه مهدکودک ها، با هر عنوانی شامل خانه بازی، خانه نقاشی، خانه قرآن، خانه خلاقیت و یا هر مجموعه دیگری برای نگهداری و آموزش کودکان ملزم به اخذ مجوز از سازمان بهزیستی هستند و هیچ تفاوتی ندارد که کودک برای یک ساعت و یا بیشتر در مراکز فوق حضور داشته باشد.

 ---------

اگر بخواهید از امکانات دولتی بهره مند شوید می توانید به شهرداری مراجعه و با ارائه مدارک تحصیلی مرتبط اجازه فعالیت در خانه های محله شهرداری را دریافت کنید و در صورتیکه به صورت خصوصی قصد راه اندازی چنین کاریرا دارید بایستی برای گرفتن مجوز آن به اداره بهزیستی مراجعه کنید که احتمالا" علاوه بر مدارک تحصیلی و تجربه مرتبط از شما یک طرح توجیهی یا بیزنس پلن خواهند خواست تا توجیه طرح شما به اثبات برسد.

تا جایی که اطلاع دارم برخی مناطق بدلیل پر بودن ظرفیت ، با وجود دارا بودن شرایط لازم این امکان به شما داده نمی شود

لذا توصیه می شود برنامه خود را بر اساس خلا موجود منطقه ای بنا نهید تا هم در گرفتن مجوز مشکلی نداشته و هم از نظر سودآوری بتوانید مزیت رقابتی داشته باشید.

 

 شرایط تاسیس خانه بازی کودک به شرح زیر است
برای تاسیس خانه بازی نیاز به مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی  حداقل لیسانس و سابقه کاری مرتبط دارید و اگر آقا هستید باید کارت پایان خدمت داشته یا از سربازی معاف باشید.

 نکته: مربی های آموزشی باید بین سن ۲۰ الی ۴۵ سال و ۲ سال حسن سابقه کار داشته باشند، کارت بهداشت داشته باشند و در دوره های ابلاغی از سوی مرکز مشارکت های فرهنگی شرکت کنند.



شرایط و مدارک مدیر مسئول خانه بازی کودک


این شخص باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشد حداقل ۲۵ و حداکثر ۶۵ سال سن داشته باشد، سوء پیشینه کیفری نداشته باشد و همچنین معتاد به مواد مخدر نباشد!


حداقل ۵ سال سابقه کار فرهنگی و هنری باید داشته باشد و در مصاحبه مرکز مشارکت های فرهنگی هنری باید پذیرفته شده باشد.




اصول ایمنی در شهر های بازی، پارک‏ها و مهدهای کودک

از مهمترین فاکتورهای ارزیابی ایمنی در شهرهای بازی، پارک‏ها و مهدکودک‏ها، سطح فضای بازی، طراحی وسایل، مراقبت و نگهداری از وسایل هستند.

سطح زمین بازی

سطح زمین بازی یکی از مهمترین عوامل کاهش دهنده میزان جراحت هنگام افتادن از وسایل بازی است.

سطح زیر وسایل بازی باید به اندازه کافی نرم و حجیم باشد تا هنگام سقوط بچه‏ها مانع آسیب‏دیدگی شود.

سیمان، آسفالت، بتن و سنگ فرش به هیچ عنوان برای سطح زیر وسایل بازی مناسب نیستند و غیرایمن و غیرقابل قبول هستند، چمن، خاک و خاک فشرده نیز نامناسب هستند، چرا که آب و هوا و نوع پوشش بچه‏ها باعث کم شدن قابلیت این مواد در محافظت از بچه‏ها می‏شوند.

سطح بازی باید عاری از آب و نخاله‏های مختلف نظیر صخره، شاخه، ریشه درخت و ... باشد تا باعث زمین خوردن بچه‏ها نشود، همچنین این سطح باید فاقد موادی نظیر چوب شکسته و آهن زنگ‏زده یا تکه‏های سیمان و سنگ شکسته باشد.

سطح محوطه بازی باید از مواد نرمی مانند خاک اره، شن، ماسه نرم، کانوچوی نرم شده پر شده باشد. سنگفرش ساخته شده از مواد کائوچوئی که از نظر ایمنی تست شده باشد نیز مناسب است.

سطح زیر وسایلی که کمتر از 2.5 متر ارتفاع دارند، باید حداقل 30 سانتی‌متر از مواد نرم ذکر شده پر شده باشد، در ضمن مواد نباید به صورت بسته‏بندی مورد استفاده قرار گیرند چون خاصیت نرم بودن و انعطاف‏پذیری آنها کم می‏شود.

اگر ارتفاع بچه‏ها و سطح (مثلا پریدن از سکو) بالاتر از 3.7 باشد، این سطح مناسب و ایمن نیست و باید از هرگونه پریدن خوداری شود.

در مجموع استفاده از تجهیزات با ارتفاع بلند در مهدهای کودک جایز نیست، فضای پشت وسایل بازی نیز تا دو متر باید از مواد نرم پر شده باشد، با توجه به بلندی سرسره و تاب استفاده از مواد نرم در اطراف این وسایل بیش از سایر وسایل، ضروری می‏کند.

در ضمن به خاطر داشته باشید استفاده از مواد نرم از بروز حوادث نمی‏کاهند، بلکه باعث رساندن جراحت به حداقل می‏شوند و رعایت ایمنی در هر حال ضروری و طبیعی است.

همچنین هر قدر که ارتفاع تجهیزات بیشتر باشد خطر جراحت و سقوط از آن بیشتر است و مراقت بیشتر از کودکان در این مکان‏ها ضروری است.

طراحی و فضا

ذکر این نکته بسیار اهمیت دارد که تجهیزات بازی باید برای دو گروه سنی متفاوت طراحی شوند.

گروه سنی دو الی پنج سال (پیش دبستانی) و پنج الی 12 سال (کودکان مدرسه‏ای). در مکان‏های استاندارد و ایمن، فضای محیط بازی این در گروه سنی کاملا متمایز از یکدیگر هستند.

به منظور جلوگیری از ازدحام و آسیب‏دیدگی، بچه‏های کوچک نباید از تجهیزات گروه سنی بزرگ‏تر استفاده کنند. به علاوه بچه‏های بزرگ‏تر نیز نباید از وسایل گروه کوچک‏تر استفاده کنند چرا که وسایل کوچک و فضای اختصاص یافته به آنها ممکن است برای بزرگترها دردسر ایجاد کند.

چند نکته که باید در چیدمان تجهیزات و وسایل بازی به آنها توجه کرد.

برای وسایلی که در ارتفاع قرار دارند، حتما باید نرده‏های ایمنی و حفاظ نصب شود.

وسایل با ارتفاع بالاتر از 67 سانتیمتر باید حداقل 2.70 متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.

تاب، الاکلنگ و دیگر تجهیزات دارای حرکت، باید در فضایی جدا از محل بازی سایر بچه‏ها قرار داده شوند.

تاب باید حداقل دو حفاظ داشته باشد هر تاب باید حفاظ مخصوص به خود را داشته باشد.

هر تاب باید حداقل 60 سانتیمتر از دیگری فاصله داشته باشد و حداقل 67 سانتیمتر از فضای سایر وسایل و نرده ایمنی فاصله داشته باشد.

این وسایل نباید دارای قسمتی باشند که سر، دست، پا، عضو دیگر آنها داخل وسیله گیر کند.

تمام منافذ و جاهای باز (مثلاپله های نردبان سرسره) نباید کمتر از 9 سانتیمتر یا بیشتر از 32 سانتیمتر باشند.

وسایلی با قسمت‏های متحرک نظیر تاب، الاکلنگ نباید دارای قسمتی باشند که دست یا سایر قسمت‏های بدن بچه‏ها در آن گیر کند، سطح این وسایل نباید دارای خوردگی یا زنگ‏زدگی باشد و باعث به وجود آمدن جراحت در اندام بچه‏ها شوند.

نگهداری و مراقبت

فرقی نمی‏کند که بچه در خانه بازی کند یا در یک مهدکودک یا پارک یا شهر بازی؛ تمیز و ایمن بودن وسایل از نکات ضروری هستند.

هیچ وسیله‏ای نباید شکسته یا خراب باشد، وسایل فلزی نباید زنگار داشته باشند، وسایل چوبی نباید ترک داشته باشند، یا تراشه ریز داشته باشند، حصار اطراف محوطه وسایل بازی باید کامل و به اندازه باشد تا مبادا بچه‌ها به طور ناگهانی از آن خارج یا وارد آن شوند، (با حالت دو) مواد پوشاننده سطح محیط بازی علی‏الخصوص اطراف تاب، سرسره، چرخ و فلک، باید به طور مرتب کنترل شوند تا حالت نرمی خود را حفظ کنند.

تجهیزات بازی باید از مواد بادوام و استاندارد ساخته شده باشند که از هم جدا نشوند و در اثر تغییرات آب و هوا خراب نشوند.

بخش‏هایی نظیر قسمت‏های سفت، قسمت‏های قلاب مانند، پیچ‏ها و یا لبه‏های تیز و انتهایی را باید به طور مرتب بازدید کرد.

در صورت استفاده از جعبه ماسه بادی یا استخر توپ باید دائما جعبه را از نظر وجود اشیاء خارجی نظیر وسایل تیز، شیشه شکسته، سنگ ریزه و کنترل کرد و در صورت مسقف نبودن فضا، هنگام شب روی آنها با یک لایه محافظ پوشیده شود تا مانع نفوذ حیوانات و حشرات به داخل آن شود.

سخن آخر

در جامعه کنونی که بازی‏های رایانه‏ای و مجازی، تحرک و جنب و جوش را در کودکان و نوجوانان به حداقل رسانده‏اند و از سویی دشمن به قصد تهاجم فرهنگی با همین ابزار بازی و سرگرمی‏های مجازی، قدرت اندیشیدن و تفکر را در نسل جوان نشانه رفته است و با تولید انواع بازی‏های رایانه‏ای و کامپیوتری سعی در تغییر نگرش و تفکر نسل جوان در حال رشد را دارد، انجام بازی در فضاهای شاد و متنوع و به صورت دسته‏جمعی می‏تواند به عنوان راهکاری در کاهش اثرات مخرب این نوع بازی های رایانه ای باشد.

به علاوه تحرک و جنب و جوش در سنین کودکی باعث تقویت قوای جسمی و ذهنی کودک در بزرگسالی خواهد شد، فلذا توجه به استانداردهای لازم و ایجاد فضاهای ایمن در سطح شهرها برای پر کردن اوقات فراغت نسل جوان‏تر بیش از گذشته ضروری به می‏رسد.

امید است متولیان امر و مسئولان شهرداری‏ها و فضای سبز در ایجاد، توسعه و نگهداری و بازدید علمی از فضاها و مکان‏ها بازی کودکان، راه را توسعه همه جانبه کودکان امروز و آینده‏سازان فردا هموار سازند تا خانواده‏ها در انتخاب گزینه پارک یا شهربازی برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان شان به خود تردید راه ندهند و نگران خطرآفرین بودن وسایل شهرهای بازی و پارک‏ها نباشند.


برای مدیریت خانه بازی که تاسیس کردین پیشنهاد می شود که از نرم افزار مدیریت خانه بازی کارا  استفاده کنید که بسیار آسان ،ارزان و توانمند در محدود سازی کاربر نرم افزار و دارای انعطاف پذیری زیاد برای مدیر مجموعه در کنترل خانه بازی هست

برای اطلاعات بیشتر می تونید با شماره تلفن زیر تماس و یا تلگرام کنید 

0911-148-1400 رضایی

http://www.karanarmafzar.com


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.